dissabte, 30 de maig del 2009

Temprança i escepticisme

.
Rebuscant per uns calaixos han aparegut els esbossos que vaig fer per un cartell. Passo al detall. Un dia per Tortosa vaig trobar-me amb X que em va assabentar del seu estat de salut i de que es deixava moltes de les activitats que solia dur a terme. Em va demanar si podia fer una exposició i el cartell per la fira de la terrissa de La Galera. Vaig acceptar. Vaig fer l’exposició i vaig presentar el cartell.
Com sempre que presentes aquests tipus de manufactures, hi ha algú, "expert", que demana fer-hi canvis. A La Galera, possiblement, hi van concórrer tots els "experts". Tots van donar la seva opinió. Finalment el cartell va ser rebutjat. Res a objectar, cada entitat és lliure de publicar el que més li plagui o els representi. El que ja no és de rebut és que no m’hagin tornat l’original, tot hi les trucades que he fet reclamant-lo.
PS. El cartell, com tot el que et venen a demanar per aquestes contrades, era per la cara. Quan disposen de diners se’ls gasten amb forasters o amb caudataris.
.
Llegint un autor aixoplugat en aquestes terres, he passat unes bones estones tot i que no comparteixo alguns dels seus punts de vista (bon senyal). A Unamuno no se li pot dir animal ni de broma, ni com a boutade (per utilitzar llenguatge de grafòman), ni utilitzar aquest epítet per definir a Pla.
De Pla diu que a les seves pàgines sempre hi troba detalls lírics i que per tal que no el considerem un artistot, el repeteix tres o quatre cops en la mateixa pàgina, per desactivar la troballa amb la reiteració. Bona observació. En canvi, un ha pensat amb el teatre i en Benavente que deia que dalt d’un escenari les coses s’han de repetir tres vegades perquè la gent se n'assabenti. Només al teatre, afegeixo?.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada