diumenge, 21 de març del 2010

El silenci abans de Bach.

Die stille vor Bach

Del director, un ja no s’espera res (ja fa massa anys que viu dels redits de la gauche divine i de les ajudes estatals); al veure que hi participava l’enfant terrible de la música territorial m’esperava algun acudit visual, alguna irreverència, algun piano trencat o quelcom per l’estil (aquí l’ha ofegat) i a qui està dedicada la pel•lícula m’esperava... respecte.
Com que no vaig poder veure-la al cinema la vaig comprar en DVD. Tenia certa curiositat de veure-la tot i que l’instin d’emanació juanramonià em deia que hi havia quelcom que grinyolava. La foto del cartell, de la caràtula, tot i els dits empastifats de tinta (no puc creurem aquesta brutícia ni per estètica) de la mà dibuixant el pentagrama, augmentava les ganes de veure la pel•lícula. I aquesta, desafortunadament, és l’única imatge que és pot salvar, possiblement perquè no dura ni cinc segons. Tota la resta és postís, superficial i vuit. Fins i tot l’alemany que parlen, sobretot al mercat, de disseny medieval (quins bròquils i quins apis), sona fals.
El camioner intel•lectual, músic i amb la cabina decorada amb la Macarena, altres verges i crists coronats d’espines, és impagable. Alguna fixació sexual dels autors?

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada