dimarts, 23 de novembre del 2010

Venècia: notes i lectures

Góndoles, oli/tela.

Dintre de les moltes dèries que un pugui tindre, n’hi han que, de tan enquistades, s’han diguem-ne... naturalitzat i ja formen part de l’anomenat caràcter personal i que sabent-les portar, fins i tot, ens poden adornar i ens poden fer creure que sense elles no seríem el que som (anant a pitjor, per suposat).
D’aquestes dèries, i se’m va desenvolupar tardana, n’hi ha una que, tot i estar dintre d’una altra dèria: Itàlia, té una autonomia especial: Venècia.
M’agrada llegir qualsevol cosa que en faci referència i els prestatges de la llibreria estan plens de libres de tota mena, també guies turístiques, sobre la “admiradissima”.
Tants dies de llit i repòs (hauria de dir immobilitat) donen temps per a molt, inclús per maleir però l’he dedicat a la lectura de coses oblidades i d’altres que se m’havien ennuegat. També m’està servint per llegir novetats i entre elles n’hi ha dues dedicades a la "favorita".
Es tracta de la Història de Venecia i Venecia en el siglo XIX de l’historiador anglès John Julius Norwich editats per l’editorial Almed, de Granada. Llegir aquestes dues peces m’ha portat, lògicament a altres autors i altres temes, així que no m’ha tocat altre remei que instal·lar-me prop dels prestatges i anar posant i traient, com en una mena de lectura a peu de pàgina que m’ha fet repassar una colla de títols i autors que sense tenir oblidats si que tenia una mica....deixats i aquests dies, estic descobrint un munt de coses que quant els vaig llegir no em van cridar tant l’atenció. Com es natural, també he trobat a cada llibre ja llegit, la corresponent fulla plena de notes sobre coses que volia remarcar. Rellegides, ara, algunes m’han semblat curioses, altres ni he entès perquè les vaig anotar. Algunes notes són idees sorgides de la lectura i d’altres són paraules soltes que anotava per buscar-les al diccionari.
Tot, al cap i a la fi, apunts que em serveixen, el dia menys esperat, per trobar una resposta que ens satisfaci les moltes preguntes.

Editorial Almed. Granada.
http://www.almed.net/

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada