diumenge, 11 d’abril del 2010

Jean-Claude Brisville.

Lliris, oli/paper.

Aquests darrers dies he estat llegint tot el teatre que tinc de Jean-Claude Brisville. Haver vist a Barcelona El encuentro entre Descartes y Pascal Joven m’ha portat a fer-ho. Volia delectar-me, aquest cop, amb la seva lectura. Recordar el text parlat, i retenir-lo. Ha estat com quan es mengen cireres que no se’n pot menjar només una i al acabar-lo he llegit La cena i la seva lectura m’ha portat a recordar la posta en escena que vaig veure a Madrid, ja fa uns quans anys, i que em va agradar molt. Josep M. Flotats i Carmelo Gómez estaven al límit, dos actors en estat de gràcia. El Fouché de Carmelo Gómez era tan sanguini.
Comparar les dues obres, del mateix autor i posades en escena pel mateix actor i director ha estat inevitable. Tot i així em quedo amb el text de El encuentro... subtil, refinat i assequible. Per acabar he llegit La antecámara i a falta de que la posin en escena ja n’he fet una lectura... teatral, esperant que, potser, algú amb talent li doni vida a dalt d’un escenari.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada