dijous, 15 d’octubre del 2009

L'opinió dels amics.


Exposició al Centre del Comerç, Tortosa.

Un, ha notat que els amics ja no mostren tant interès com abans amb el que pinto. O al menys així ho interpreto. Potser pensen, i no els manca la raó, que amb l’edat que tinc ja he de tenir la mà destra i sobre tot les coses clares.
Quan vaig començar a pintar i a exposar les seves opinions respectuoses, acurades, personalíssimes sempre les tenia en comte i m’ajudaven a aclarir conceptes, solucionar problemes, mantenir-me alerta, no perdre el nord. Darrerament, seran els anys, es limiten a mirar l’obra i el silenci acompanya una gesticulació, ja familiar, d’acceptació, d’assentiment, de complaença.
Si quan començava vaig necessitar de les seves crítiques, ara en plena maduresa, camí d’una edat provecta trobo a faltar les seves opinions, els seus judicis que, paradoxalment, és quan més els necessito, tot i que no em plaguin.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada