dimecres, 21 d’octubre del 2009

Les pintures mediocres guanyen reproduïdes.


Estudi de color, aquarel·la.

Quan vaig començar a fer exposicions, vaig haver d’endinsar-me en un altre món: el de la reproducció. Sortosament, a la impremta on em feien els catàlegs em deixaven tafanejar i sobretot participar en la impressió cosa que em va facilitar molt entendre el perquè d’un dels pitjors mals que afecten al actual món de l’art.
El tenir que treballar amb reproduccions em va portar molts disgustos, ja que mai sortia el color com era desitjable però, com totes a les coses, hi vaig trobar el seu costat positiu.
Un quadre, una pintura bona reproduïda, per qualsevol mitjà mecànic, perd qualitat. Una pintura mediocre en fotografia guanya. Aquest és el gran mal de l’època actual: degustar, fruir, admirar l’art a través de reproduccions i el que és pitjor, i imperdonable: estudiar-lo, catalogar-lo i parlar-ne ex cathedra.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada